تجهیزات و سلاح های جنگی امام زمان(عج) در زمان قیام

طلــــوع ســتـــــــــــاره

اللهم عجل لولیک الفرج

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ طلــــوع ســتـــــــــــاره خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.

به طور قطع سلاحی که حضرت قائم(عج)در نبردها به کار میگیرد با دیگر سلاح های آن روزگار تفاوت اساسی دارد و واژه ی ((سیف)) که در روایات آمده است شاید کنایه از اسلحه است نه اینکه مراد خصوص شمشیر باشد;زیرا اسلحه ی امام به گونه ای است که با به کارگیری آن دیوارهای شهر فرو میریزد یا شهر پودر شده، تبدیل به دود و خاکستر می گردد و دشمن با یک ضربه، همانند نمک آب شده چون سرب ذوب می گردد.

 

طبق روایتی، سلاح سربازان حضرت از آهن است، ولی چنان است که اگر بر کوه فرود آید ،آن را به دو نیم میکند!

شاید دشمن نیز از اسلحه ی آتش زا استفاده کند زیرا که امام لباسی را می پوشد که ضد گرم است و آن لباسی است که جبرئیل آن را از آسمان برای ابراهیم (ع) آورد تا از آتش نمرود رهایی یابد و آن لباس در اختیار حضرت بقیه الله است و اگر چنین نبود-یعنی اسلحه و صنعت پیشرفته در اختیار دشمن نبود-شاید ضرورتی برای پوشیدن آن لباس وجود نمی داشت. هر چند که شاید جنبه ی اعجاز آن منظور باشد.

امام صادق(ع) می فرماید: ((هنگامی که قائم ما قیام کند ،شمشیر های نبرد فرود می آید، شمشیر هایی که بر هر کدام ،نام و نام پدر یک رزمنده نوشته شده است)).1

حضرت صادق (ع) در باره ی گروهی از یاران مهدی (ع) می فرمایند: ((یاران مهدی شمشیر هایی از آهن دارند ولی جنس آن غیر از آهن است. اگر یکی از آنان با شمشیر خود بر کوهی ضربه بزند ،آن را دو نیم میکند. حضرت قائم با آن سپاهیان و تجهیزات به جنگ هند، دیلم، کردها، رومیان، بربر ،فارس و بین جابرسا و جابلقا می رود.)) 2

وسایل دفاعی نیروهای مهدی(ع)به گونه ای است که اسلحه ی دشمن بر آنان کارگر نیست. امام صادق (ع)در این باره می فرمایند:  ((یاران مهدی(ع)اگر با سپاهیانی که بین شرق و غرب را فراگرفته اند ،درگیر شوند، آنان را در لحظه ای نابود میکنند و هرگز سلاح دشمن در آنان تاثیر نمیکند.))

 برخی می گویند چگونه امام زمان (ع) با شمشیر قیام خواهد کرد؟ چرا از سایر شیوه ها استفاده نمی کند، به علاوه با توجه به پیشرفت های خارق العاده بشر در زمینه صنایع نظامی، مگر شمشیر می تواند در مقابل این سلاح های پیچیده کارایی داشته باشد؟

از دقت در مجموعه روایات مربوط به معارف امام زمان (ع) به وضوح معلوم می شود که قیام آن حضرت یک قیام مسلحانه خواهد بود و به این حقیقت با تعابیر مختلف اشاره شده است. زبد بن شحام می گوید: امام زین العابدین (ع) می فرمودند: در قائم ما چند سنت از سنن پیامبران وجود دارد… سنتی که از پیامبر اکرم (ص) دارند این که وی نیز همانند رسول اکرم (ص) با شمشیر قیام خواهد کرد.4

در نوشته ای به خط امام حسن عسکری (ع) آمده است: … حجت خدا بر مردم با شمشیر برهنه ظهور خواهند کرد تا حق را غلبه بخشند…5

عدم توجه به سایر قسمت های این دسته از روایات یا روایت های دیگری که مضمون این روایات را کامل می سازند سبب شده است که دوستان ناآگاه تصویری مخدوش و نامناسب از مسأله ظهور امام زمان (ع) در ذهن داشته باشند و این امر خود بستر و زمینه ای را فراهم ساخته است تا دشمنان آگاه از طریق تصرف در مفهوم یا ایجاد تحریف در متن و موضوع این قبیل از روایات، حقیقت مسأله مهدویت را بر خلاف آن چه که هست نشان دهند و حتی امروزه شاهد هستیم که به کمک ابزارهای تبلیغاتی مدرن، این مسأله را به عنوان یک اندیشه خطرناکی که فرهنگ و تمدن بشری را تهدید می نماید معرفی می کنند. ساختن فیلم هایی چون «نوسترآ داموس» از جمله این فعالیت هاست که در ضمن آن عوامل استکبار جهانی و صهیونیست بین الملل تلاش می کنند که «مهدی موعود» را ضد صلح و امنیت و جنگ طلب و … معرفی نمایند و از این طریق به تخطئه تفکر مهدویت می پردازند.

در حالی که اگر کسی اندک تأملی در اهداف کلی همه آیین های الهی و از جمله مکتب اسلام بنماید به خوبی متوجه می شود که هدف اصلی تک تک احکام و قوانین و مقررات الهی حاکمیت بخشیدن به ارزش هایی است که کمترین نتیجه آن ها ایجاد صلح و آرامش و امنیت در جوامع است، تا در سایر آن همه افراد به کمال انسانی خویش دست یابند.

اگر در برخی از موارد سخن از شمشیر و مبارزه و جهاد به میان آمده است این به شرایط و موقعیت های ویژه ای اختصاص دارد که شیوه های دیگر مؤثر و نتیجه بخش نیستند.

بر این اساس امام زمان (ع) نیز همانند پیامبر اکرم (ص) و امیرالمؤمنین (ع) نخست مخالفان را از طریق منطق و موعظه به پذیرش حقیقت دعوت می کنند و بر شبهات و سئوالات و دغدغه های فکری و اعتقادی آن ها مناسب ترین پاسخ را ارائه می دهند و حجت را برای همگان تمام می نمایند، در نتیجه اغلب افراد حقیقت خواه و غیر مغرض نیز به راه راست هدایت شده مسیر سعادت را در پیش می گیرند. با این همه در مقابل، تعدادی هم به جهت پیروی از هواهای نفسانی چون این دعوت را متعارض با منافع غیر مشروع خود می بینند با آن به مخالفت بر می خیزند و از هیچ گونه ظلم و ستم و طغیان و سرکشی و … خودداری نمی کنند.

در چنین شرایطی که منطق و استدلال و ارشاد و موعظه نتیجه ای در پی ندارد و در عین حال حجت بر همه افراد تمام شده است و جای هیچگونه عذر و بهانه برای سرپیچی از حقیقت برای کسی باقی نمانده و در مستکبران و ستم پیشه گان و زورمندان خونخوار جز زبان زور چیز دیگری مؤثر واقع نمی شود، حضرت بالاجبار دست به شمشیر می برند و از آن طریق جلو تعدی و سرکشی ظلم پیشه گان را می گیرند و محرومان و مستضعفان را به حق شان می رسانند. به عبارت دیگر روزگار مهدی موعود (ع) روزگار خوار شدن زورداران و فساد پیشه گان است. اگر در زمان های گذشته علی رغم تلاش اولیای الهی، جباران و ستمگران به سرکشی و تعدی ادامه می دادند و حتی انبیا و اولیا را به قتل می رساندند، در روزگار امام زمان (ع) فرصت آن را پیدا نمی کنند که به جنایات خود استمرار ببخشند و مصلحان و پاکان را شهید سازند و صحنه هایی همانند صحنه عاشورا را تجدید نمایند.

آری مهدی (ع) دست انتقام خداست که انتقام مظلومان و محرومان را از ستمگران و مستکبران خواهد گرفت و خوبی ها را در سر تا سر جهان حاکم خواهد ساخت و صالحان و مستضعفان را که وارثان زمین اند به عزت خواهد رساند و دشمنان حقیقت و طواغیت و گمراه کنندگان را به خاک مذلت خواهد نشاند.

در پاسخ به این سئوال که شمشیر چگونه در مقابل ابزارهای پیشرفته نظامی مدرن می تواند کارایی داشته باشد؟ احتمالاتی مطرح شده است:

 الف) شاید خروج با شمشیر کنایه از جنگ و مأموریت الهی برای جهان باشد؛ یعنی امام زمان (ع) برای رسیدن به اهداف خود از قدرت و نیروی نظامی استفاده خواهند کرد و مردم گمان نکنند که آن حضرت به موعظه و پند و اندرز اکتفا می نمایند. بنابراین دیدگاه، مقصود از قیام شمشیر این نیست که سلاح جنگی امام زمان (ع) منحصر به شمشیر خواهد بود و از به کارگیری ادوات جنگی رایج خودداری خواهد کرد. چه بسا آن حضرت از بهترین شیوه های جنگی و از مدرن ترین آلات و ابزارهای نظامی موجود جهت پیشبرد نهضت خود استفاده کنند و یا حتی به واسطه توان علمی فوق العاده ای که دارند خودشان سلاح های پیشرفته تری را اختراع کنند و به وسیله آن ها با تمام ابزارها و وسایل جنگی موجود در آن عصر غالب شوند.

ب) احتمال دیگر این است که یا به جهت رشد فکری بشر و ارتقا سطح فرهنگ و اندیشه انسان ها و برطرف شدن عناد و جهالت و … در آن عصر انسان از تولید سلاح های خطرناک کشتار جمعی دست برخواهد داشت و تمام سلاح های موجود اتمی و هسته ای و … را نابود خواهد ساخت و در نتیجه برای از بین بردن نارسایی های موجود، نیازی به استفاده از سلاح های پیچیده نخواهد بود؛ لذا برای استقرار عدالت و صلح و امنیت شمشیر معمولی هم کفایت خواهد کرد. در نتیجه حضرت به کمک شمشیر نظام واحد عادلانه جهانی را در سر تا سر عالم ایجاد خواهد نمود.

و یا این که قبل از ظهور آن حضرت در نتیجه وقوع جنگ های بزرگ، تمام دستاوردهای علمی و صنعتی جهان نابود خواهد شد و بشر به واسطه از دست دادن تمام امکانات پیشرفته که حاصل هزاران سال تلاش و تجربه فکری و علمی انسان بوده است، از یک زندگی ابتدایی و بسیار ساده برخوردار خواهد بود که شمشیر یک سلاح پیشرفته محسوب خواهد شد و برای ایجاد یک جامعه واحد جهانی کفایت خواهد کرد. و یا به خاطر یک سلسله علل معنوی و مادی دیگر که برای ما معلوم نیست، وسایل جنگی پیشرفته در زمان ظهور امام زمان (ع) بدون استفاده خواهند ماند؛ اما شمشیر در چنین شرایطی از چنان کارایی بالایی برخوردار می شود که در سرتاسر عالم صلح و امنیت به کمک آن قابل تحقق می گردد و در نتیجه آن حضرت به کمک این ابزار ساده جنگی، تمام حکومت های استکباری را نابود ساخته و نظام عدل اسلامی را در تمام جهان حاکمیت خواهد بخشید. 6

 


 

پی نوشت ها:

1. عن ابی عبدالله(ع)نعمانی، غیبه ،ص244/  2. عن ابی عبدالله(ع)بصائر الدرجات ص141/  3. عن ابی عبدالله(ع) بصائر الدرجات ص141/  4. اثبات الهداه، ج 3، ص 466 / 5. بحارالانوار، ج 26، ص 264/  6. نشریه موعود، شماره 19، ص83

سایر منابع:

الفبای مهدویت ،مجتبی تونه ای/نشانه هایی از دولت موعود، نجم الدین طبسی

 

 

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ سه شنبه 29 مهر 1393برچسب:,

] [ 21:12 ] [ حسیــــــــن ]

[ ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه